יום רביעי, 28 באפריל 2010

אתרי דרושים ואתרי חיפוש עבודה

בדור אינטרנטי כמו שלנו נראה לי קצת מוזר שעדיין קיימים אתרים משגשגים שגובים תשלום לא מועט מקהל מחפשי העבודה ומציעים פחות או יותר בדיוק את אותם השירותים (ולפעמים אף פחות) מאשר מציעים אתרי החינם. בכל מקרה קיימים היום כל כך הרבה אתרים, כך שברור שגם האתרים או הפורטלים שמציעים שירותי דרושים וחיפוש עבודה לא יכולים להחזיק בכמות רבה של משרות מקוריות לחלוטין. המציאות בשטח היא שלכל אחד מאתרי חיפוש העבודה יש תחום חיפוש עבודה בו הוא מתמחה או שיש חברות מסויימות מסקטורים מסויימים במשק הישראלי אליהן הוא קשור. כך למשל, נוכל למצוא חברות רבות המציעות משרות דרושים בהיי טק או משרות דרושים בתחום הפרמצבטיקה.

ההיצע הוא כל כך עצום עד כדי כך שגם חברת השמה של איש אחד מרימה היום לאוויר אתר אינטרנט בתחום הדרושים, וזאת בעקבות הקלות הרבה שבה מתאפשר הדבר.

ממשק המשתמש מחפש העבודה עבר שיפור משמעותי והיום חיפוש העבודה הוא פעולה טכנית די פשוטה שכל אדם בעל גישה אינטרנטית בסיסית ומעלה יכול להסתדר עימה.

אז שוב, קצת סדר – יש אתרי דרושים בתשלום ויש אתרי תשלום בחינם – לא תמיד אלו שבתשלום הם תעודת הביטוח לכך שתמצא את משרת חייך בהקדם האפשרי.

במשידה שלא חסרים לך מזומנים ביס תוכל להירשם גם לאתר בתשלום וגם לאתרי דרושים בחינם. בין כה ובין כה ההמלצה היא להירשם למספר אתרים בו זמנית ולנהל בכולם במקביל חשבון כי מי יודע מאין תבוא הישועה או כמו שהדודות תמיד אומרים: "לא שמים את כל הביצים בסל אחד".

ישנם אתרים המציעים משלוח ישיר למייל שלך עבור כל משרה חדשה שנכנסה למערכת שלהם, מנגד קיימת אפשרות פשוטה יותר והיא להתנהל על ממשק האתר עצמו על ידי אופציות סינון לפי משרות הדרושות לתחום שבו אני מחפש.

כיום יש גם אופציה להשאיר את קורות החיים שלך באתר עצמו על מנת שבעלי עסק שקורות החיים שלך מצאו חן בעיניהם יוחזרו אליך.

תגובה 1:

  1. לדעתי גם לאתרי דרושים חינם וגם לאתרים בתשלום יתרונות ומגרעות, לכן באופן כללי יש לנצל כל ערוץ אפשרי בתהליך חיפוש עבודה בייחוד כשמדובר במועמדים בכירים ועתירי ניסיון.

    השבמחק